Samo zajedno do velikih tržišta

Foto: PKV

Na panelu održanom u okviru „Winterfest Ski&Wine Kopaonik 2018“, ukazano na važnost tržišnog pozicioniranja domaćih proizvoda, intervencija države, kao i na značaj strukovnog umrežavanja i promocije

Proizvođači poljoprivrednih proizvoda iz Srbije do velikih i ozbiljnih tržišta mogu da se „probiju“ samo udruženi, i uz podršku državnih organa – poručeno je sa panel diskusije „Slatko i slano, domaće ili strano“, koju su na Kopaoniku, u okviru manifestacije „Winterfest Ski&Wine Kopaonik 2018“, zajedno organizovale Privredna komora Vojvodine, Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo i Privredna komora Srbije.

Cilj panela, inače, bilo je ukazivanje na tržišno pozicioniranje domaćih proizvoda, kao i načine na koje interveniše država, ukazivanje na zakone i pravilnike, kao i na značaj strukovnog umrežavanja i promocije.

Vuk Radojević, pokrajinski sekretar za poljoprivredu, predočio je u kom pravcu Pokrajinska vlada podržava proizvođače sa teritorije AP Vojvodine, kao i najznačajnije mere koje su usmerene na dalji razvoj prerađivačkih kapaciteta, a takođe je ukazao na bolje pozicioniranje domaćih proizvođača.

– Imali smo, prošle godine, nekoliko novih mera agrarne politike na nivou AP Vojvodine koje su upravo dodatno prepoznale kvalitet domaćih proizvoda i prozvođača. Sve naše mere jesu usmerene pre svega na intenzivnu poljoprivrednu proizvodnju – naveo je Radojević. – Po prvi put, prošle godine, izdvojena su finansijska sredstva za preradu voća u rakiju i preradu grožđa u vino. Domaći proizvodi nalaze svoj put ne samo na domaćem tržištu, već i na međunarodnom, pa samim tim, mere agrarne politike moraju da se prilgode realnim potrebama poljoprivrednika.

Dragica Samardžić, viši samostalni stručni saradnik u Udruženju usluga PKV, istakla je da je jedna od veoma značajnih aktivnosti ove organizacije povezivanje privrednih subjekata.

– Mislimo da je velika šansa naših proizvođača hrane upravo u razvoju tradicionalnog načina pripreme – istakla je Samardžićeva. – Dokaz toga je sigurno značaj koji je vojvođanska gastronomija zauzela u turističkoj ponudi Vojvodine, jer Srbija je postala jedan brend poznat po dobroj kuhinji, ukusima i mirisima hrane koja je pripremljena na tradicionalan način. Mi pokušavamo da taj segment i dalje razvijamo pružajući punu podršku takvim proizvođačima. Pored toga, počeli smo aktivnosti na polju sektorskog povezivanja, jer smatramo da je udruživanje na nivou sektora jako bitno. Na taj način oni uspevaju strukovno da na što bolji način predstave svoje interese, kako bismo mi, u okviru naših aktivnosti, štitili njihove interese i u pregovorima sa državom, sa Pokrajinskom vladom, sa kojom imamo jako dobru saradnju, pokušali da doprinesemo razvoju tog sektora.

Sa tim se složio i Milenko Jovanović iz porodične kompanije za preradu suhomesnatih proizvoda „But&Co“ iz Srema, jedine koja je ušla u proces dobijanja licence ovlašćenog proizvođača sremskog kulena od vremena registracije geografskog porekla pa do danas.

– Naša primarna potreba trenutno je da mi, mali privrednici, dobijemo institucionalnu podršku kada je udruživanje u pitanju, a naročito u okviru nastupa na inostranim tržištima, jer su izlagački prostori na međunarodnim sajmovima izuzetno skupi, te da nas tu podrže država, privredne komore oko zajedničkog nastupa na inostranim tržištima generalno – bio je jasan Jovanović.


UPOZNAVANJE SA MERAMA PODRŠKE

Foto: PKV

Organizatori manifestacije takođe su istakli da je jedan od ciljeva da se privrednici koji učestvuju u „Winterfest Ski&Wine Kopaonik 2018“, upoznaju sa merama podrške, sa svim što im doprinosi da poboljšaju kvalitet svog proizvoda, način na koji ga mogu bolje prezentovati, čime bi postali konkurentniji na tržištu, kako domaćem, tako i inostranom.

– Kod nas već postoje dokazani brendovi, koji su za vrlo kratko vreme, ulažući u sam kvalitet proizvoda, ali i u pakovanje, način prezentacije, uspeli da se plasiraju i u regionu, ali i šire – istakla je na forumu Jadranka Beljan Balaban, stručnjak za turizam iz Vojvodine. – Mi imamo primer malog porodičnog gazdinstva „Vrtlari“ iz Malog Iđoša, koji su za vrlo kratko vreme iskoristili sve pogodnosti koje su mogli da iskoriste, i svojim radom i kvalitetom da se izbore, i u roku od samo godinu dana, prodru i na neka strana tržišta.