Afirmacija elektronskih zelenih pijaca u Vojvodini

Panedemija korona virusa poljoprivrednicima je donela velike nevolje, ali i nova iskustva u načinu prodaje sopstvenih proizvoda. To se prvenstveno odnosi na internet prodaju i sve veću afirmaciju elektronskih zelenih pijaca čiju platformu je u aprilu prošle godine pokrenulo Ministarstvo poljoprivrerede, vodoprivrede i šumarstva. Digitalne platforme E- prodaje za kratko vreme, pogotovo u manjim poljoprivrednim gazdinstvima u Vojvodini, naišle su na dobar odjek. Dobro su prihvaćene i među kupcima čime su praktično otvoreni novi kanali prodaje svežeg voća, povrća, mesnih prerađevina, jaja…

Zavidnu snalažljivost u interenet prodaji posebno ispoljavaju proizvođači organske hrane iako su i druga gazdinstva uveliko krenula i preferiraju elektronsku prodaju svojih proizvoda. U tome posebno prednjače članovi Udruženja  „Organski sad Novi Sad“ iz Čeneja koje okuplja dvadesеtak proizvođača. Da bi razvili i pospešili e-prodaju pokrenuli su kao Udruženje sajt na kome svaki član ima svoj nalog sa listom proizvoda.

-To omogućava da svaki naš proizvođač samostalno kontaktira sa zainteresovanim kupcem i dogovora prodaju kao i način dostave proizvoda. Postoji i praktikuje se više načina kako se roba distribuira do kupca, ali za početak najvažnije je da se radi na stvaranju međusobnog poverenja. Sve posle ide lakše… – kaže  Nada Letić, predsednica Udruženja  „Organski sad – Novi Sad“ dodajući da članovi ovog udruženja koriste E-pijacu Ministarstva poljoprivrede, ali i neke druge sajtove za promociju i prodaju svojih organskih proizvoda.

B.K.