Keserović: Privredna komora Vojvodine podržala brendiranje voća iz Vojvodine

Foto: Pixabay

„Proizvodnja voća u Srbiji je u konstantnom porastu. U 2021 godine imali smo oko 600.000 , a sada sveukupno od 1,4 do 1,5 milion tona raznog voća”, kazao je dr Zoran Keserović, sa novosadskog Poljoprivrednog fakulteta, na stručnom skupu posvećenom voćarstvu na upravo završenom 90. Međunarodnom poljoprivrednom sajmu u Novom Sadu.

Napredak je, kako je naveo , postignut  zahvaljujući znanju i uvođenjem novih tehnologija koje su prilagođene klimatskim promenama. To znači da su zasadi pod protivgradnom zaštitom, a kod zasada trešanja, recimo, stavlja se i plastični pokrov.

„Imamo dosta voćnjaka, posebno u Vojvodini i centralnoj Srbiji, sa postavljenom protivgradnom zaštitom. Ona se ne podiže samo na plantažama jabuka, krušaka i trešanja već i u voćnjacima gde su šljive i kajsije”, kazao je Keserović

Istako je da, između deset poljoprivredno-prehrambenih proizvoda nalaze tri voćne vrste: malina, jabuka i višnja, a 2021 godine među deset izvoznih poljoprivrednih proizvoda bila je i kupina.

„Očekujem ubrzo i da borovnica bude među deset izvoznih proizvoda jer se proizvodnja brzo širi. I zasadi višanja su u porastu jer se u celom svetu traži zamrznuta, pogotovo oblačinska višnja, što podstiče one koji planiraju da se bave voćarstvom da dižu plantaže“, rekao je Keserović.

Na skupu je bilo reči i o brendiranju voća iz Vojvodine radi boljeg plasmana na strana tržišta. Kako je istaknuto, napravljen je logo Pannonian Fruits, kao znak kvaliteta, u čijem je kreiranju pomogla Privredna komora Vojvodine koja će dati podršku i u marketinškoj kampanji u narednom periodu.

Ideju brendiranja voća podržali su najveći proizvođači MK Grupa – Agrounija, „Frueko”, COPA, ZZ „Voćar” Slankamen, „Sweet Cherry Lady”, „Ćirić Agro ”, „Delta Agrar”, PG „Žarko Kojić”, „Sirmium frut”, objavio je “Dnevnik”.

B. K.