Preduzetnice u industriji hrane konkurišu za američko tržište

Foto: pks.rs

Preduzetnice zemalja Zapadnog Balkana, čije se firme bave proizvodnjom hrane, od 3. oktobra moći će da konkurišu u okviru projekta „Žene u izvozu hrane“ (WEXPORT FOOD) za plasman svojih proizvoda na američkom tržištu putem platformi Amazon i Valmart, istaknuto je na konferenciji „Žene u srpskoj industriji hrane“ u PKS.

Pomoćnik direktora Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju Privredne komore Srbije Bojan Stanić rekao je da se žensko preduzetništvo u Srbiji iz dana u dan sve više razvija i da je potrebno uvoditi nove mere kako bi se pružila dodatna podrška preduzetnicama u zemlji.

„Trećinu registrovanih preduzetnika u Srbiji čine žene, dok među osnivačima i zakonskim zastupnicima privrednih društava čine četvrtinu. Aktuelnu krizu koja se oseća na globalnom nivou karakteriše i nestabilnost tržišta prehrambenih proizvoda. Iako preduzetnice imaju relativno skroman udeo u okviru kompanija prehrambene industrije, treba da naglasimo prioritet koji ova ekonomska delatnost ima u razvoju naše zemlje. Naime, prema novoj industrijskoj politici i strategiji pametne specijalizacije daje se prioritet proizvodnji hrane odnosno agro biznisu“, rekao je Stanić.

Izvor: Privredna komora Srbije