Iako kod nas ruralni turizam čini četvrtinu turističke ponude, Srbija još uvek nema sistematizovanu definiciju šta je to – salaš. Kuda i kako dalje sa ovom privrednom granom tema je Kongresa ruralnog turizma Vojvodine koji se održava na Paliću, kao uvod u izradu nove strategije razvoja ove grane.
Pre svega toga treba definisati – šta je to salaš. Da to bude polazna osnova za dalji razvoj.
„Imamo porast interesovanja od skoro 30 procenata za boravak u ruralnim područijima, ali tu se javlja problem sa smeštajnim kapacitetima koji su ograničeni, nijedan salaš nema više od 10 smeštajnih jedinica. I zato ćemo kroz tu dugoročnu strategiju razvoja upravo definisati šta nam je cilj u narednih deset godina kada je reč o razvoju ruralnog turizma“, smatra pokrajinski sekretar za privredu i turizam Nenad Ivanišević.
Iako definicije još nema, u pokrajini već postoji oko 200 turističkih objekata u ruralnim sredinama koji čekaju ciljnu registraciju.
B. K.