Unija “Proizvođači rakije Srbije”: Kinesko tržište nova prilika za izvoz naše domaće rakije

Naša rakija se trenutno najviše izvozi u Sloveniju, Nemačku, Švajcarsku, zatim Crnu Goru, SAD i Australiju. Potpisivanjem Sporazuma o slobodnoj trgovini između Srbije i Kine otvoren je i put  ka izvozu  Srpske domaće rakija.

„Naša domaća rakija je autentično piće koje je dobro poznato u našem bližem okruženju, ali u zemljama EU malo ko još zna nešto o ovom alkoholnom piću“, rekao je potpredsednik Upravnog odbora Unije „Proizvođači rakije Srbije“, dr Ivan Urošević, za Poslovni.hr.

„U Kini je domaća rakija potpuna nepoznanica i zato su potrebne promocije, jer se piće neće prodati samo od sebe. Moramo ozbiljno da radimo na ulasku na veliko kinesko tržište, gde možemo da plasiramo ne samo rakiju šljivovicu, već i druge voćne rakije – od jabuke, kruške, kajsije i dunje“, kaže Urošević.

Dodaje kako je srpska rakija poznata samo na Balkanu i u istočnoj Evropi i da se zato može govoriti o proizvodu koji je potpuno nov na svetskom tržištu. Zato Srbija rakiju može predstaviti i kao vrhunski proizvod, jer se za nju koristi voće, kao najskuplja i najzahtjevnija sirovina u proizvodnji jakih alkoholnih pića.

Urošević ističe da je predstavljanje srpske destilerije na nedavno održanom sajmu  sajmu „Pro Vine“ u Šangaju bila odlična prilika da se poveća vidljivost rakije među kupcima kao nacionalnog pića.

Na ovom sajmu bilo je pet destilerija: BB Klekovača iz Bajine Bašte, Gorda iz Gornjeg Milanovca, Simeks iz Subotice, destilerija Zarić iz Kosjerića i Podrum Palić. Među pomenutim izlagačima rakiju izvoze samo BB destilerije Klekovača i Simeks, dok ostali još pokušavaju da se probiju na inostrano tržište.

„U Šangaju je bilo razgovora sa stranim kupcima naše rakije, ali nije bilo ugovora o izvozu. Očekujemo da će se to  ostvariti u narednim mesecima ili do sledećeg sajma. Takođe je potrebno napraviti marketinški plan kako bi  našu domaću rakiju što bolje promovisali i približili kupcima na kineskom tržištu“, istakao Urošević.

B. K.