„Budimka“ starim receptima džemova, sokova i zimnice osvaja svet

Prehrambena industrija „Budimka“  iz Požege u 2021. otkupila 15.000 tona voća i 7.500 tona povrća, kao i proizvela i plasirala 9,5 miliona pakovanja džema, sokova i zimnice, kažu u fabrici i dodaju da planiraju u 2022. da osvoje još desetak novih inostranih tržišta.

„Godinu smo završili sa zaista pozitivnom rezultatima. Bitno nam je konstantno prisustvo na novim tržištima i razrada novih artikala, a cilj je da u ovoj godini probijemo na desetak novih tržišta u Evropi i svetu“, rekao je za Tanjug generalni direktor Aleksandar Marković.

„Budimka“ je posle neuspele privatizacije i nekoliko godina stečaja prešla je u vlasništvo „ITN Group“ iz Kosjerića i otpočela proizvodnju 12. juna 2020. godine. U modernizaciju pogona uloženo je pet miliona evra, a sačuvane su stare recepture i pojedina provereno dobra stara amblaža poput tetrapaka i limenih kantica.

Jelena Kalinić, rukovodilac internacionalne prodaje navodi da je zadržan osnovni asortiman, ali je obogaćen dodatnim: ekstra džemovima sa 70 odsto voća, džemovima sa manjim procentom kalorija i džemovima bez šećera.

„Ceo asortiman je interesantan u Srbiji, ali istražujemo i ostala. Region voli slatka, dok sever i zapad Evrope teži proizvodima bez šećera. Otvorili smo tržište Indije i završavamo ugovor sa Izraelom, a vrlo su nam interesantna i udaljena tržišta kao Japan, Amerika i Australija“, navela je Kalinićeva.

„Budimku“ ove godine očekuje i novi ciklus ulaganja u proizvodne linije vredan pet miliona evra u okviru koga će biti obnovljen i rekonstruisan proizvodni pogon koncentrata i pogon za proizvodnju kiselog asortimana.

B.K.