Poruke “Dana jabuke” u Rumi: Samo udruženi voćari mogu opstati na tržištu

Foto: Pixabay

Savremeno tržište zahteva  sve  tešnje grupisanje proizvođača, povećanje kvaliteta, uvođenje standarda kao i veće ulaganje u tretiranje plodova nakon berbe, sortiranje, pakovanje, brendiranje, marketing i promociju. Zbog toga je lakše ako se udruže, poruka je sa ovogodišnjih „Dana Jabuke” u Rumi.

„Ima u rumskoj opštini mnogo malih proizvođača, površine 1,5 do dva hektara, gde je prinos između 60 i 90 tona na godišnjem nivou. To je količina koja je velika za jedno domaćinstvo tako da se javljaju problemi sa nedostatkom  radne snage. Jabuka je,kao što se zna specifično voće i još ne postoji način da se bere mašinski „, kaže stručnjak iz Poljoprivredno stručne službe Ruma Sanda Klještanović.

U opštini Ruma pod jabukom je 1.240 hektara, a voćari su u poslednjoj deceniji sa dosta uspeha savladali tehnologiju modernog uzgoja jabuke. Međutim, svetski trendovi diktiraju i druge uslove kod plasmana na tržištu, a to je izgled, što veoma često proizvođačima pravi problem.

„Svake godine menjaju se standardi kao i zahtevi i potrebe potrošača. Tehnologija proizvodnje je takva  da voćari moraju sve to da prate ukoliko žele da budu konkurentni i uspešni u toj vrsti proizvodnji. Zbog toga mali proizvođači bi, ako žele da opstanu na tržištu, morali da se udruže i  zajednički promovišu sremsku jabuku. Bitno je da postane prepoznatljiva i da je, osim stranih uzimaju i domaći kupci“, rekla je Klještenovićeva.

B. K.