PIJACE GUBE TRKU SA VELIKIM TRGOVINSKIM LANCIMA U PRODAJU POLJOPRIVREDNIH PROIZVODA

Pijace u Srbiji imaju 16 odsto tržišnog udela u ukupnom prometu i prodaji poljoprivrednih proizvoda, što je trend pada u poslednjih 10 godina, usled promene navike potrošača i širenja velikih trgovinskih lanaca, rečeno je u Privrednoj komori Srbije (PKS).

Izvršni direktor Poslovnog udruženja „Pijace Srbije“ Savo Duvnjak  kazao je da rast prometa na pijacama 2022. godine za 21 odsto u odnosu na 2021. ne znači puno, ako se uzme u obzir rast cena poljoprivrednih proizvoda za više od 30 odsto, prenosi Beta.

„Sve radimo da stimulišemo poljoprivredne proizvođače da ih bude što više na pijacama. Zvanično ćemo pokrenuti inicijativu da se stopa PDV-a za naplatu pijačnih usluga neposrednim poljoprivrednim proizvođačima koji prodaju svoje proizvode smanji sa 20 na 10 odsto, što je simboličan, ali u svakom slučaju značajan stimulans“, najavio je Duvnjak na obeležavanju 20 godina postojanja Poslovnog udruženja i Grupacije za pijačnu delatnost Privredne komore Srbije.

On je dodao i da će sa ministarstvima privrede i poljoprivrede pokušati da obezbede stimulanse za proizvođače koji svoje primarne proizvode prodaju na pijacama, a naročito za one koji pripremaju nove vrednosti, kao što su ajvar, sir i suhomesnati proizvodi.

B. K.